Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-01, 10:55 #103
tstorm tstorm är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2004
tstorm tstorm är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2004
God morgon, nattugglor!
* Man måste heller inte maila, eller ens använda internet.
* Att ICA använder informationen är nog ingen nyhet för någon, men att de skulle kartlägga ditt liv är inte samma sak som att de skickar riktad reklam till dig...
* Jag tror du fattar poängen med bombliknelsen ändå, eller har du bilen ALLTID parkerad i garaget? Då föreslår jag att du säljer den.

Anders: FRA, SÄPO och MUST samverkar naturligtvis en hel del eftersom deras områden överlappar. Inhemsk spaning är SÄPOs område, MUST agerar utomlands, och FRA ägnar sig uteslutande åt signalspaning. Alla dessa tre aktörer agerar för rikets säkerhet. Detta är grundläggande kunskaper om man ens ska ge sig på att diskutera underrättelsetjänst och signalspaning.

Ska man bli konspiratorisk nipprig så kan man naturligtvis inbilla sig att vem som helst gör vad som helst oavsett vad lagar och förordningar säger, men då är en diskussion om lagstiftning helt poänglös.
Detta, och det faktum att så många av er istället för att försöka argumentera för er övertygelse hänfaller åt barnsliga netikettbrott som "DOH" och "Yippie, härlig logik" gör att jag med bekräftade fördomar härmed väljer att tacka för mig. Kanske återkommer jag när man har fått lite ordning på forumet.

[men för att kväva eventuella konspirationsteorier i sin linda: nej, jag jobbar inte på FRA...]
tstorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat