Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-31, 23:05 #19
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Panama liknar Antigua i många hänseenden och att slippa all form av bokföring hägrar ju faktiskt lite även om det kanske inte är så smart. Sen är bra att tänka på att många skatteparadis väcker varningsklockor hos många företag. Så det bästa är nog en typ av dotter/moderbolagsstruktur.

På cypern är det också höga straffsatser på att lämna ut information till obehöriga men de tvekar som sagt inte om RSV eller polisen knackar på dörren.

Lite tips från min sida är att studera Cypern närmare. Visst de har inte nolltaxering men skatten är mycket lägre än i Sverige. De är dessutom medlemmar av EU, har dubbelbeskattningsavtal med Sverige och ganska trevliga regler rätt allmänt för holdingbolagsverksamhet.

Börjar du titta på skatteparadis som Antigua så fastnar du ofta i en snårskog som bara skattekonsulter kan ta dig igenom. Det är helt enkelt så mycket svårare när de är utsatta för CFC-beskattning (Sök på CFC om du inte redan känner till begreppet, det är intressant). Så det optimala är ett land med låg skatt utan att det är CFC-klassat och sen helst inom EU då vi har fri rörlighet för kapital.

För mig är det dock mest intressant med USA då jag ofta får inkomster vilka är svåra att få ut efter att the patriot act stramat till pengautförseln och gjort det omöjligt för företag och privatpersoner som inte är bosatta där att lagligt öppna bankkonto. Nevadas skattesatser skulle ju inte heller sitta fel och mindre formalia skulle ju vara skönt

Ska nog brevväxla lite med RSV jag med.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat