Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-31, 23:16 #98
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tstorm
Ingen kan garantera att FRA inte läser dina mail. Däremot kan man garantera att FRA inte lagrar eller använder information som inte rör utländska förhållanden, eftersom de inte får göra det.

Det är ju redan konstaterat att FRA tidigare har brutit mot detta, så varför skulle de inte göra det igen. De har också själva sagt att de kan lagra krypterad information för att analysera i framtiden. Förklara gärna hur de kan garantera att den krypterade informationen rör utländska förhållanden.

Citat:
Originally posted by -tstorm@Jul 31 2008, 19:17
Ingen kan heller garantera att din e-postadministratör inte läser dina mail.
Visserligen inte, men jag kan välja att kryptera den och sannolikheten att de skulle läsa den minskar. FRA lagrar krypterad trafik för framtida analys, om de känner för det.

Citat:
Originally posted by -tstorm@Jul 31 2008, 19:17
Ingen kan garantera att din ICA-butik inte använder informationen från ditt ICA-kort för att kartlägga just dig.
För det första, det är i högsta grad frivilligt att skaffa ett ICA-kort.
Däremot kan jag garantera att ICA använder informationen, har du tex sett de personliga rabatterbjudanden som man får i Ica Maxi butiker? Deras erbjudanden baseras delvis på tidigare köp.

Citat:
Ursprungligen postat av tstorm
Ingen kan garantera att ingen har planterat en bomb under din bil.
Jag kan garantera det genom mitt uppträdande. Ställer jag bilen i mitt garage och skaffar larm, så kan jag garantera att ingen har satt en bomb i den.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat