Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-31, 22:15 #17
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Lite rättningar: Cypern har förvisso banksekretess och en rätt hård sådan men oavsätt upplägg så måste den egentliga ägaren registreras hos den cypriotiska motsvarigheten till riksbanken. Så där går det inte att vara helt anonym. Ber RSV om det kommer de lämna ut ditt namn och jag tror samma sak gäller Lichtenstein. Vill man vara anonym får man söka sig utanför EU och troligen Europa. Panama är t.ex. ett vanligt tillhåll. Nevada är ju också ganska duktiga på att hålla tyst.

Har inte Nevada massa krav på att man måste ha lokalbefolkningen i styrelsen?

Apple har ju flyttat skattkistan ditt (http://maximac.se/nytt/index.php?item=200604006) Kan Steve Jobs så kan jag som jag brukar säga

Conny: Återkom gärna när du har fått svar.

Funderar själv på att lägga delar av verksamheten där. Vore ju ganska nice att få till ett system där inkomsterna kommer in i ett bolag och att mitt dotterbolag i Sverige sedan fakturerar (koncernbidrag?) en summa för "driften" och överskottet investeras. Helst skulle jag dock undvika dollar, men det lär ju gå att ha ett Eurokonto i USA precis som vi har dollarkonton.

Vill man sen sälja verksamheten så borde det ju gå att göra skattefritt genom att bara avyttra dotterbolaget. Så funkar det ju för koncerner i Sverige i alla fall.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat