Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-31, 21:01 #97
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
- ICA-kort? Det har väl inte med saken att göra för det är inget man måste ha och därmed inte ens behöver försöka undvika.
- Bomb är inte heller relevant för det är inte lagstadgat att någon får placera såna under min bil. Ännu.

Citat:
Däremot kan man garantera att FRA inte lagrar eller använder information som inte rör utländska förhållanden
Vem garanterar det med den nuvarande lagen? Vem garanterar det öht när det gäller FRA? Eftersom kontroll mer eller mindre saknas i dagsläget så är det bara tomma ord. Läs lagarna och förordningarna som reglerar kameraövervakning och jämför en civilpersons möjligheter att få veta vem, vilka eller vad som tar del av bilderna jämfört med FRA. I och med att FRA sysslar med sekretessbelagd verksamhet är insynen i stort sett obefintlig och ska så vara. Därför är det extremt viktigt att se till att de inte får möjlighet att själva avgöra vad de vill läsa eller inte. Vid misstanke om brott så är det helt ok med militär avlyssning men den får absolut inte ske godtyckligt som med nuvarande lag.

Sen när det gäller "slå hål"-delen så vad är det jag garanterar? Just det, att en kamera inte tar någon bild om utlösaren inte löser ut... Avd. syftning. Men jag ska inte fortsätta med att plantera minor i texten även om det är extremt roligt och en intressant del av retorikämnet.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat