Citat:
Originally posted by Westman@Jul 31 2008, 18:36
Och var gör jag det? Jag säger att den tar en bild när dess tröskelvärde överskrids. Tröskelvärdet kan vara felaktigt i förhållande till den aktuella hastighetsbegränsningen. Jag kan alltså garantera att den inte tar en bild om triggern inte utlöses. DOH Försök att slå hål på den garantin du.
EDIT: Jag har, som jag också sagt tidigare, inga problem med signalspaning, tvärtom, jag är däremot inte anhängare av FRA-lagen som den ser ut och hur FRA kontrolleras och styrs. Det sistnämnda gällde långt innan FRA-lagen klubbades.
|
"Jag kan däremot garantera att fartkamerorna idag inte tar en bild på dig utan att du vet att det finns en fartkamera som kan ta en bild om du överskrider det inställda tröskelvärdet" - det var vad du skrev och nej, det kan du inte alls garantera. Tekniska fel kan leda till att den tar en bild oavsett vilken hastighet du håller och oavsett vilket tröskelvärde som är inställt, vilket innebär att en bild inte är att likställa med ett konstaterat lagbrott och således kan oskyldiga fastna även i fartkamerornas nät.
Du försöker ge en personlig garanti för att det aldrig blir fel på en fartkamera, och den garantin är inte särskilt svår att slå hål på.
[citatklamrarna hamnade lite skevt...]