Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-30, 07:53 #5
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Tack för svaren.

Som sagt har alltid egen server som lösning, men ville nästa slippa det för att slippa administrationen av en server till (även om denna är hemma). Men som sagt alltid en möjlig lösning.

Ska även kolla på olika modeller av nätverkshårddiskar, men inbyggd ftp server i. Som sagt mycket enklare att administrera än en komplett server (även om en ubuntu server med ftpserver inte är jätte svår att ta han om direkt).

CDP, känns lite overkill för min del genom att det är en vanlig enkel VPS. och jag skulle tippa på att närmaste tiden blir det max 1 gb som ska göras backup på, alltså inga alls stora mängder.

Komplettering är att jag vill göra filbackup, mysql-db:s och backup på en sqldb(kontrollpanelen). Resterande har jag redan backup på genom att jag kan återställa servern i alla lägen.

Skulle gärna vilja ha rekomendationer på internetbaserade tjänster som folk testat, alltså både i sverige, eu och usa. Eftersom det troligen inte blir stora backuper så räcker de flesta som finns aktuella på nätet, till att börja med för att säkra upp min vps.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat