Ämne: Virtuell PC
Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-29, 15:39 #42
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Om lösningen ska vara skalbar måste du givetvis ha bra prylar och veta vad du sysslar med. Räkna med att en server går ner och är nere åtminstone en dag. Räkna också med hög last då det inte är "vanliga" webb- och e-posttjänster vi pratar om.

Tjänsten får inte sluta fungera för det för då står kundernas företag stilla - något de knappast tolererar. Räkna med att allt möjligt strular - proprietära mjukvaror som inte fungerar som de ska, hårdvara kunden kopplar in, skrivare etc. Fundera noga på licenshantering, backuper, support, säkerhet, nätverksstruktur etc.

Den här typen av tjänst kräver mycket av leverantören, så är det bara.

För kunden är det å andra sidan en stor besparing då det blir billigare än att själv drifta sin IT-miljö. Trasslet dumpas effektivt över på leverantören som givetvis måste ha kunnandet för att lösa problemen.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat