Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-28, 20:27 #30
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Spindel, det går egentligen inte att jämföra kamerorna med FRA:s spaning. T.ex. så är användningen av bilder från övervakningskameror väldigt styrd i lag och övervakas av Länsstyrelsen. Bilder från hastighetskameror, tja de fotar ju bara när man kör för fort så det ser jag inte heller som ens i närheten av FRA-lagen, knappt jämförbart med övervakningskameror.

Jag håller med om att en del skäl som FRA-motståndare använder är lite luddiga men FRA-lagens förespråkare är inte bättre. Det finns absolut ingen kontroll över hur uppgifter från FRA används. Visst, det står på papper att det finns en kontrollfunktion men det finns ingen som står upp och säger att den fungerar i verkligheten.

Nej, jag är inte heller förespråkare för FRA-lagen men det beror helt och hållet på det otroligt luddiga formuleringen och det obefintliga skyddet mot att informationen används på ett icke avsätt sätt. Jag litar mer på Posener än på FRA just nu. Det beror till viss del också på att jag känner några stolpskott som FRA anställt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat