Citat:
Originally posted by the_h@Jul 28 2008, 14:33
jag vill veta exakt vad det är för modeller du syftar på som klarar av detta. ge mig nått exempel och inte bara priser tagna i luften för det kan jag också göra.
ja du kan köpa en vanlig hemma burk från dustin för ca 5000kr installera GSX som går att ladda ner gratis, sen gör du några virtuella maskiner och så kopplar du det på din vanliga lina från telia,tele2,telenor,brebandsbolaget etc och så hyr du ut virtuella dataskrivbord därifrån som man i princip bara kan leka med i 1-1 reltation, dvs en anvädnre åt gången. =) titta en lösning som bara kostar 5000kr Wieeee
|
Modeller från supermicro är prisvärda, då slipper man betala 100k endast för lite extra minne. Som ändå råkar vara kingston i slutändan alla fall förutom du betalar 90k extra.
Finns även vettiga modeller från DELL/HP, om man låter bli köpa minnen från dom samt låter bli köpa deras dyraste modell så kommer priset vara nere på mycket lägre.
För du skulle fått samma prestanda i någon/några modell serie lägre.
Samt en server för 5000 skulle garanterat klara av 10 virtuella burkar för kontorsbruk, bara man stoppar i minne.
Även om det inte blir så fin diskprestanda eller tillgänlighet på hårdvaran, men tror ändå att den skulle kunnat snurra på i 1-3 år utan avbrott om man har lite tur.