Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
|
Givetvis är det stor skillnad om man är återförsäljare av en redan etaberat produkt/tjänst som ett annat företag producerat i flera år tidigare, jämfört med enhelt nylancerad produkt där det är okänt vilka kunderna egentligen kan bli.
Men jag tror det är nyttigt för oss alal att resonera kring olika startegier och brancher hur det fungerar.
Just nu håller jag på att hjälpa ett företag med strategin att lancera en helt ny produktfamilj av programvaror och då är det naturligtvis trögare, dvs man har betydligt högre säljmotstånd och marknadsföringskostnaden är betydligt högre än vanligt.
Skulle vara kul om någon som har erfarenhet av liknande marknadsföring kunde dela sina erfarenheter.
Skulle även vara intressant att veta hur lång och intensiv kampanj man bör sikta på och när man ska inse att man är helt fel ute och ska lägga ned kampanjen (som man har vid aktieinvesteringar en s.k. "stop-loss").
Samtidigt ska man tänka på att Telenor tar 33,33% i provision för sin tjänst för mobilbetalning. Det är mycket!!!
|