Citat:
Originally posted by Brazzan@Jul 27 2008, 17:03
Jag har kompisar vars syskon har diverse mentala handikapp och de kan minsann engelska... inte jättebra, men på en 8årings nivå.
Inlärningsproblem, dyslektiker, problem att koncentrera sig.... även om du har alla dessa saker samtidigt, kan du lära dig engelska.
Om det är en åldersfråga "Man kan inte lära en gammal hund nya trick".. så är även det skitsnack...
Du verkar ju både kunna skriva och läsa svenska, vad hindrar dig att försöka lära dig engelska?
Det finns flera olika sätt att lära sig nya saker... sitta vid skolbänken kanske inte fungerar för dig. Jag lärde mig engelska genom att titta på utländska filmer med svensk undertext... så jag lärde mig tyska också.
Nä... snarare en mental block.
|
Alla kan inte lära sig engelska. Det finns nämligen dem som har svårt att lära sig ett annat språk vilket du inte tycks fatta. Det är fullt naturligt att kunna sitt modersmål men det innebär inte att alla har lätt för sig att lära andra språk.
Ditt inlägg får man ju uppfattningen att man skulle vara en efterbliven idiot vilket jag inte är.