Citat:
Originally posted by Brazzan@Jul 25 2008, 22:17
Som sagt... ingen god idé att släppa iväg sin 17 åriga dotter och hennes polare till ett främmande land. Man är inte vuxen i den åldern! Dock så borde man ha utvecklat ett internt alarmsystem som varnar en själv när man befinner sig i sådana situationer.
Det hon har blivit utsatt för är hemskt och ska inte få förekomma... men man får tänka lite innan så att man inte sätter sig i den situationen.
Inte Bellas fel... inte resebolagets fel. Men TÄNK LITE.
Efter att jag läst artikeln kan jag bara tänka... "insnöad, naiv stockholmska som behöver lära sig ett och annat. Föräldrar, gör ert jobb.".
Innan några av WN medlemmarna börjar hacka på det jag skrivit... jag försvarar inte männens agerande på något sätt.. förjäkligt att det hänt helt enkelt.
Hade det varit min syster (har en syrra också) hade jag tröstat och försökt hjälpa henne så gott jag kunnat, men jag hade också satt henne ner och gett hon en läxa och informerat henne om vissa saker som förekommer i världen.
|
Man kan inte skylla på föräldrarna.
- Så om hon var 18 eller om man var myndig när man var 17 i Sverige så skulle det inte vara föräldrarnas fel? Ifrågasätter dig inte, men vill gärna veta hur du tänker.
Citat:
Folk vände på sig och till en början var det lite roligt, sådär.
Men sen kom de fram och frågade hur mycket vi kostade, då kände vi att vi nog var på fel ställe, säger Isabella. Tjejerna väljer trots allt att stanna en stund. Musiken är bra och de vill ge stället en chans.
|
Varför i hela friden byter man inte
club då?