Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-25, 16:54 #144
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by SweCat@Jul 25 2008, 12:21
Mitt inlägg var till för att väcka en tanke hos er att även BB är en riktig person som faktiskt kan råka ut för saker och har känslor och att man kanske ska sätta sig ner och fundera över sina egna tankar om varför man tycker så om man
1) tycker att hon får skylla sig själv för att det är just BB
2) tycker att det är rätt åt henne just för att det är BB
3) tycker att det finns förmildrande omständigheter som gör att övergrepp är ok.
4) Anser att allt bara är påhitt eftersom man tror att allt i världen kretsar runt besökssiffror och pr.

Många har vädrat denna typ av åsikter och ni får ha dem, men ni bör kunna motivera för er själva varför.
Jag tror att du själv bör fundera på varför inte alla är lika "empatirika". Den typen av "empatirikedom" brukar man också hitta hos föräldrar vars ungar aldrig gör något fel och det är alltid andras fel om deras unge råkar bli inblandad i något. Empati är bra men den ska inte förväxlas med politisk korrekthet.

Jag har väldigt lite till övers för folk som hela tiden tar parti för en part utan att ens förstå att de inte är objektiva men gärna tror att de är en måttstock för vad som är rätt, riktigt och politiskt korrekt. Jag påstår inte att du ingår i den kategorin utan vill belysa det faktum att det finns människor med andra erfarenheter av hur människor beter sig än vad som visas upp utåt i media. Dessutom vore det bra om alla med moralpanik tog en paus och funderade över vad personen försöker förmedla med ett inlägg istället för att tajta till skygglapparna och bränna på med svavel.

Följande punkter har jag aldrig påstått: 1,2,3,4
Att man hela tiden ska behöva försvara sig och påpeka att man inte sagt punkterna 1-4 säger faktiskt en hel del om de som om och om igen påstår att man säger detsamma. Jag undrar vilka det är som behöver en tankeväckare.

Våga skriv namn/nick på den du opponerar dig emot, det är så lätt att fega ur och smita undan genom att blanda in luddiga begrepp som "er" är i det här fallet. En diskussion fungerar bättre när man vet vilka parter som avses. Det gäller iofs alla och inte dig specifikt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat