Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-25, 12:55 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by JonathanJames@Jul 25 2008, 11:12
Westman: Du har en poäng i det du säger, men en del bryr sig mer om familjens situation än om grannsämjan. I detta fall kan vi väl vara överens om att det är ett hyfsat orimlig beslut som bostadsrättsföreningen under omständigheterna fattat. Med tanke på dessa omständigheter och med tanke på styrelseordförandens agerande kan man gissa sig till att det handlar mer om obstinat beslutsfattande än välgrundat och rimligt sådant.
Jag hade fattat ett annat beslut ja men att kalla det orimligt gör jag inte. Jag kan faktiskt förstå styrelsen om de vill hålla på reglerna för att undvika godtyckliga beslut och bryta mot medlemmarnas uppsatta regler. Fyrkantigt och otaktiskt ja men mycket enklare i slutändan. De kunde iofs ha kallat till medlemsmöte och dryftat frågan men hände det här nu så är det inte så lätt med tanke på semestrar.

Familjens situation, ja. Jag tror som sagt inte att den skulle bli bättre av att bo där med risk för dålig grannsämja vilket blir en social belastning och det är nog det sista de behöver. Det finns andra ställen att bo på där de inte skulle ha det här problemet och ha en mycket trevligare start. Alla brf:er är inte lika strikta när det gäller reglerna så jag tycker nog att de ska söka annan bostad.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat