Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-25, 11:07 #7
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hmm, det är upp till föreningens medlemmar att avgöra om det vill göra avsteg från de krav som de har satt upp för nya medlemmar och jag tycker faktiskt att det är fel att som utomstående sätta press på föreningen av två stora skäl: 1. det är enbart deras ensak (vilket kan prövas enl. ovan). 2. Den berörda familjen gagnas nog inte av att flytta in i en brf som från början sagt nej och endast sagt ja pga. yttre påverkan. Vilken otroligt dålig start för grannsämjan det skulle bli.

Visst är det beklagligt att folk hamnar i kläm men det här är väl ändå en skitsak i jämförelse med mycket annat. Det finns ju dessutom fler ställen att bo på än just i den brf:en, ställen som utan tvekan skulle acceptera deras ansökan.

Sen är det som pokerstjärna påpekar ett samhällsproblem som vi har skapat med betalningsanmärkningarna. Man blir mer eller mindre satt i utkanten av samhället, inte olikt kriminella, för något som kan vara en skitsak som t.ex. en dispyt med ett p-bolag. Jag kan hyra dyra byggmaskiner utan kontroll, men inte en videofilm. Jag säger då det...
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat