|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Men ni pratar ju om 2 olika saker, och ingen av er lyssnar, och egentligen vill ni bara ha "rätt", vilket är ett högst relativt begrepp..
Självklart finns det inga förmildrande för någon typ av övergrepp, så är det, punkt slut.
Å andra sidan så gör vi alla, dagligen, val i livet som handlar om just om att inte hamna i situationer som kan vara farliga, ingen av er går väl ut i gatan bara för att det är grönt om det trots det kommer en bil, eller för er som har körkort, jag gissar att ni är extra vaksamma vid ett övergångsställe, även om det är grönt...varför då...lika lite som det hjälper den som kör på någon, eller blir påkörd, att man hade "rätt" hjälper det ju BB i det här fallet...rätt eller fel...det personliga ansvaret kommer ju alltid in någonstans (jag har själv varit "där", för 100 år sedan, det var ju på inget sätt mitt fel, samtidigt så hade vartenda val jag gjort under den kvällen tagit mig mot att jag hamnade där, försvarslös...självklart, i en perfekt värld så ska ju ingen typ av övergrepp ske, men tills vi lever i den perfekta världen, så det enda jag kan ändra är ju mig själv, hade JAG kunnat förhindra att det hände ? Ja !..var det NÅGON som tyckte det var synd om mig för att jag åkt på spö för att jag var full och försvarslös ? Knappast...)
I just det här fallet så är det väl extra anmärkningsvärt då att BB inte verkar ha fått den vägledningen hemifrån som hon kanske hade behövt, för ja, hon är bara ett barn, även om varken hon själv eller hennes föräldrar verkar inse det..
Sen är det väl en naturlig reflex i den situationen att man vill hitta någon att skylla på, och jag förstår kanske inte varför det skulle vara "allas" fel utom dom 2 som var inblandade, om BB ville hänga ut någon, häng ut den skyldiga då,...men att svära sig fri från personligt ansvar, det tycker jag ALDRIG man kan göra..
|