Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-25, 00:16 #129
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by SweCat@Jul 24 2008, 23:41
Dan och Gustav. Tack för att åtminstonde några förstår kvinnor och deras situation.

Till er andra väx upp!
Det kanske finns fler här inne som egentligen är barn och det verkar inte bara vara BB som inte är riktigt vuxen. Det känns som om många här är barn när man ser vissa åsikter.

Att läsa så okänsliga reaktioner som vissa visat i denna tråden får mig att skämmas över Sveriges webmastrar. Så illa trodde jag inte det var ställt med yrkeskåren.
Jag trodde i min enfald att det var smarta, trevliga, empatifulla människor som blev webbentreprenörer för så har jag uppfattat er tidigare, men denna tråden får mig att fundera.

Är det så att avsaknaden av kvinnor i vårt yrke gör att många här helt verkar ha tappat all empati för det motsatta könet?

Eller är det för att man själv känner sig misslyckad för att man själv inte lyckats uppnå det BB har gjort, och därför är det ok att ondgöra sig över henne och helst tycka att hon ska tvålas till för att hon lyckats där man själv misslyckats?

Att tro att allt hon gör har publicitetssyfte? kan det vara så att det är för att man själv bara tänker pengar och PR och att man själv vänder allt till PR?

Nej, väx upp och se att allt i världen är inte PR, besökssiffror och pengar. Det finns mer än så här i livet. Om ni missat det har ni suttit för länge framför datorn och då är det dags att gå ut i solen och börja leva i stället.
Jag antar att du även inkluderar mig till de du kallar "andra". För min del har det INGET med kön att göra, jag förstår inte varför allt måste ha med kön att göra. Alla får ta ansvar för sina handlingar men du kanske menar att kvinnor inte ska behöva göra det? Nej, det menar du naturligtvis inte men det kan tolkas så.

Bevisligen är det så att kvinnor behöver beskyddas mer än männen enligt lagstiftarna, beror det på att kvinnor inte är kapabla att ta hand om sig själva eller beror det på en snedvriden lagstiftning? Fundera på det, jag har min åsikt klar.

För den delen så är uttrycket "väx upp" lite roligt i sammanhanget. Att tro att alla ska tycka likadant om allting och vara politiskt korrekta är naivt, väldigt naivt. Att påstå att en del inte är vuxna bara för att de inte är politiskt korrekta är, ja, barnsligt dumt. Jag är inte säker på att det är vad du försöker göra men det är så jag tolkar det i alla fall.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat