Citat:
Originally posted by ztream@Jul 24 2008, 22:54
Nu ska jag göra det jävligt enkelt för er alla:
Ponera att Blondinbella var din syster, flickvän, kusin eller dotter. Vad hade du sagt på WN just nu utifrån det du vet?
-Just det, inte ett jävla skit för du hade stöttat henne och förstått vilken kränkning hon gått igenom.
Det handlar inte om omständigheterna, det handlar om slutresultatet. Slutresultatet i detta fallet är en kränkt och knäckt kvinna.
|
Hade min syrra gjort samma sak när hon var i Italien och var 17 så hade hon fått en rejäl utskällning också eftersom jag inte lider av tunnelseende och svår dubbelmoral. Nu är min syster inte lika korkad som vissa andra så hon gick alltid med en grupp av andra ungdomar där man höll koll på varandra. Det fungerade varje år vi var där. Det fanns ibland de som "klarade sig själva" och några av dem kom hem grinande. Med tanke på vad alla varnat för så fick de skylla sig själva. De lärde sig av sina misstag får man hoppas.
Ja att någon känner sig kränkt är det väl ingen som tvivlat på men bara för att man känner sig kränkt betyder det inte att man slipper ifrån allt ansvar för sina handlingar och att alla måste tycka synd om en. Punkt.