Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-24, 16:20 #100
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Det som känns horribelt är att föräldrarna släpper iväg sin 17 åriga dotter på en sån här resa, föräldrarna måste väl ändå läsa nyheter och själv minnas hur det är (även om det kanske är värre idag)? jag menar man behöver ju inte åka utomlands för att uppleva det som hon säger har hänt (jag är lite oklar över exakt vad som hände). Jag har själv gjort några hundår i hotell och restaurang-branchen i Sverige, och saker såsom att killar försök att stoppa droger i glas, taffsande, och regelrätta våldtäcktsförsök är mer eller mindre en vardag i restaurang världen, det jag försöker säga är ju att ett barn hör inte hemma i denna miljö, och definitivt inte i en motsvarande miljö fast 100 tals mil från sina föräldrar.

Kids will be kids och kommer alltid att testa gränser (man har ju varit 17 år själv), mer ansvar från föräldrarna hade ju varit bra även om man inte kan lasta dom indirekt för att det finns äckel i världen, men jag får ändå inte ihop att dom släpper iväg henne utomlands med enbart ett par tjejkompisar.

Sen att man försöker skylla/lägga ansvar på resebolaget känns ju lite B, hur ska ett resebolag kunna ta ansvar för vad deras kunder gör i landet?
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat