Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazzan
Citat:
Vore det ett PR-trick skulle det i vilket fall som helst aldrig vara ett bra strategiskt drag - offer är sällan kommersiellt intressanta och skulle hon tänka affärsmässigt skulle hon ha hålit tyst om det.
|
Det håller jag inte med om.... Tycka synd effekten kan få en bra effekt hos naiva tonårstjejer som är majoriteten av hennes besökare. Bara min gissning dock.
|
Jo men medlidande säljer inte livstilsprodukter såsom Gucciväskor och SATC-prylar särskilt bra. Visst - hon kan ge ut en bok - om händelsen är angelägen nog och hon hittar en bra spökskrivare - men jag tror ändå att det inte kommer att påverka hennes glamourimage positivt. Och det är väl det som är den tråkiga kontentan - hon är ett offer inte en gång vid själva händelsen utan även efteråt pga det sociala stigma som övergrepp innebär för offret.
Förresten - även om det är ansvarslöst att vara en snygg, full tonåring som puffar upp brösten i en kultur där det kan uppfattas som en invit till sex så är ett Nej ett Nej i alla delar av världen och lika brottsligt i Italien som i Sverige även om det kanske inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan.
|
Ge mig gärna källa på att det inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan. Tycker att det är patetiskt att dra in länder från mellanöstern i tråden då det inte har med topic att göra. För övrigt så är det föräldrarnas ansvar att se till att ens dotter klarar sig i ett främmande land och inte resebyråns. Sen är det alltid ett plus om resebyrån står för en del av ansvaret men inget man ska ta för givet.