Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-22, 11:45 #76
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazzan
Citat:
Vore det ett PR-trick skulle det i vilket fall som helst aldrig vara ett bra strategiskt drag - offer är sällan kommersiellt intressanta och skulle hon tänka affärsmässigt skulle hon ha hålit tyst om det.

Det håller jag inte med om.... Tycka synd effekten kan få en bra effekt hos naiva tonårstjejer som är majoriteten av hennes besökare. Bara min gissning dock.
Jo men medlidande säljer inte livstilsprodukter såsom Gucciväskor och SATC-prylar särskilt bra. Visst - hon kan ge ut en bok - om händelsen är angelägen nog och hon hittar en bra spökskrivare - men jag tror ändå att det inte kommer att påverka hennes glamourimage positivt. Och det är väl det som är den tråkiga kontentan - hon är ett offer inte en gång vid själva händelsen utan även efteråt pga det sociala stigma som övergrepp innebär för offret.
Förresten - även om det är ansvarslöst att vara en snygg, full tonåring som puffar upp brösten i en kultur där det kan uppfattas som en invit till sex så är ett Nej ett Nej i alla delar av världen och lika brottsligt i Italien som i Sverige även om det kanske inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan.

Ge mig gärna källa på att det inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan. Tycker att det är patetiskt att dra in länder från mellanöstern i tråden då det inte har med topic att göra. För övrigt så är det föräldrarnas ansvar att se till att ens dotter klarar sig i ett främmande land och inte resebyråns. Sen är det alltid ett plus om resebyrån står för en del av ansvaret men inget man ska ta för givet.
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat