Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Jag lider med Blondinbella och det hon nu går igenom. Jag blir positivt förvånad över hur många av er grabbar som faktiskt verkar förstå vad det handlar om. Eller åtminstone förstår att det är en jättestor grej. Det är inte en "incident", det är en enormt stor sak som kan påverka resten av livet. Det är en extremt djup chock som sitter kvar i kroppen länge, även om man tycker att man kommit över det mentalt.
Ja, jag vet vad jag talar om - det hände mig också när jag var 17. I Spanien. Dock var jag inte på suparesa utan på språkresa och det hela inträffade kl 9 på morgonen inte efter en massa alkohol mitt i natten. I portuppgången där jag bodde. Jag kan säga att jag fortfarande är på extra spänn varje gång jag går in i en portuppgång.
Ja, tjejer borde kunna gå nakna på krogen (om klädkoden tillåter det) utan att bli tafsade på. Men nu är det inte så, och att spinna på sitt blonda hår och puffa upp urringningen i ett land där kulturen ser helt annorlunda ur är inte smart. Jag vill verkligen inte säga att Blondinbella får skylla sig själv, men retar mig på att hon skyller på resebyrån. Hon tycker att resebyrån skulle ha informerat. VADDÅ??? Skulle de säga "tänk på att italienare är benägna att våldföra sig på halvnakna blonda fulla tjejer om de inte har en kille med sig".
Som sagt, inte Blondinbellas fel hur oförsiktig hon än var men DEFINITIVT inte resebyråns. Det var det dummaste jag har hört.
|
Ja, alla tjejer bör kunna gå nakna på krogen utan att bli tafsade. Ja, alla bör ha mat på bordet och tak över huvudet världen över.
Hur du än vrider och vänder på det, är det inte realistiskt 2008. Och det kommer aldrig bli det.
För det kräver att hela jordens mänsklighet delar dessa åsikter och det kräver att hela jordens mänsklighet är psykiskt friska och det kommer aldrig ske. Därför måste man anpassa sig efter omgivningen och inte beskylla att omgivningen ska anpassa efter sig om något händer.
Hennes föräldrar är ansvariga, hur kan en far till advokat tillåta sin 17åriga dotter fara ensam till italien?
|
Helt enig. Det är korkat inte inse att man utmanar ödet genom att visa upp sig för mycket. Det borde inte vara så, men det är så. De flesta unga tjejer älskar att visa upp sig och vara sexiga och få uppmärksamhet. Så har det alltid varit.
Bra att hon bloggar om det, då fattar kanske andra likasinnade ungbruttor vilka risker de tar om de inte tänker sig för. Och en och annan förälder kanske tänker till en gång extra...
Fortfarande jävligt dumt att skylla på resebyrån.