Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-21, 13:52 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 21 2008, 13:45
tartare, nu tog jag bara första bästa länk som refererade till den forskningsrapporten. Här har du en bbc-länk om du tror mer på dem än guardian. http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2071397.stm
Senast jag läste om det här så har brottsligheten ökat i storbritannien, te.x. så har ett antal knivmord mot unga begåtts. Kameror gör bara att skurkarna får flytta lite på sig. Du kan ju te.x. flytta in i ett gated community med massa kameror och känna dig trygg, men det betyder inte att brottsligheten försvinner.
Nu handlar det tydligen om en relativt begränsad studie så man kanske inte ska dra alltför stora slutsatser av den ändå men att brottsligheten sjönk i 13 av 24 fall tycker jag är fullt tillräckligt för att det ska finnas en poäng med övervakningen. Att den ökade i 4 kan ju ha flera orsaker men det du nämner med att brottsligheten flyttar på sig kan ju vara en. Att de får flytta på sig kan ju dock vara bra i förlängningen då det blir lättare att komma till bukt med om de begränsar sig till vissa områden.