Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av wgsm
Och om jag inte får ut domänerna, så får jag väl avvakta tills dom åker ur karantän och dropas. Så att jag kan registrera om dom i ett senare skede, om ingen annan hinner före. I värsta fall.
|
Domänerna kan du flytta så länge du själv står som ägare och har en fungerande e-postadress i dina kontaltuppgifter. Men det kan vara lämpligt att göra ompekningen först när du har lagt upp dina webbplatser på det nya webbhotellet.
|
Jag stod visserligen som registrant. Men på Tex. Billing och Admin kontakt osv. stod Proinet för. Dom hade även aktiverat skyddad whois information efter önskemål från mig. för att värna om min intrigitet. Plus att domänerna var låsta. Alla dessa saker kan ju vara en nackdel vid en eventuell flytt.
Det var kanske dumt av mig att ge Proinet kontrollen över domänerna, men jag trodde ju inte i min enfald att det skulle gå såhär illa. Jag hade ju byggt upp ett förtroende för Proinet under dom år jag legat där, och jag trodde att jag kunde känna mig trygg och att jag kunde lita på dom. Men tji fick jag.
Jag mailade supporten för att få hjälp med att ändra allt detta och för att få ut auth koderna för domänerna. Men dom har inte svarat på mina mail och ingen som svarade när jag ringde. Därför hade jag lite problem i början med att få loss domänerna. Istället gjorde jag ett försökt att kontakta Proinets domän-ombud, där mina domäner låg under min tid hos dom. Och dom har varit väldigt hjälpsamma och fixade allting åt mig utan problem.
Flytten är påbörjad nu, så förhoppningsvis löser det sig för mig. Dock ändrade jag mig i sista sekunden och valde Namecheap istället, som leverantör för domänerna.