Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-19, 20:54 #38
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Originally posted by mr_lundis@Jul 11 2008, 12:28
Sitter med en ca 1 år gammal Acer och jag skulle nog vilja lägga in ett varningens ord för just Acer burkar.
Dels blir de varma som attan, cpu temperatur vid idle ligger över på 70 grader, drar man igång något tungt så kryper gärna temperaturen upp mot 80-90 grader och då har jag ändå ställt datorn på en liten kloss för att få lite lutning och där med bättre luftcirkulation. Står den direkt på bordet kan kraschar den pga överhettning. Jag är inte heller ensam om detta, jag har varit i kontakt med flera som har samma problem, kylningen på Acer laptops lämnar helt enkelt mycket mer att önska.
Har samma problem med min acer ferrari som har några år på nacken nu iofs. Nästa gång blir det:

Inte Acer
Inte AMD-cpu (bränner mig allvarligt om jag inte har en extrafläkt under, skulle gått tillbaka med den tidigare, jag vet, men den var ju så snygg...)

Om du vill orka gå omkring med den så köp en med mindre skärm (upplösning är det viktigaste) och bra batteritid. Min väger 3 kg ganska exakt och när jag köpte den lät det inte så farligt men 2 månader efter inköp stod den på skrivbordet och har stått där sedan dess pga tyngden.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat