Citat:
Originally posted by Callemo@Jun 11 2008, 18:47
oki, da maste jag stalla foljdfragan, vad kostar det att gora nagot liknande skype?
Sedan har jag svar pa allt jag behover och maste tacka jattemycket for snabba svar.
|
eBay betalade 30 Miljader för att köpa Skype, jag skylle inte tro att någon kan fixa en klon av Skype för några futtiga 100-tal tusenlappar, det är ju bara ett skämt.
Räkna med att specifikationen av kravspecen kommer kosta någon miljon, sen att själva utvecklingen kosar ytterligare 10 millar. Men då tar det kanske 2 år att utveckla.
Skype hade en sagolik timing som ingen kan slå idag eftersom det finns så många konkurrenter idag.
Marknadsföringen som Niklas Zennström och Jan Friis gjorde för Skype var någon mille om jag minns rätt, sedan spreds programmet av användarna själva, detta är knappast möjligt idag.
Niklas Zennström och Jan Friis har förresten patent på själva kommunikationsprotokollet som både Skype och Kazaa använder.
... och så är du många år efter konkurenterna, så ingen vill ha din lösning. Du har då kastat pengarna i sjön.
Hitta på något nytt, som ingen annan redan gjort... Det är då du har en chans att få en världsprodukt, ingen vill ha en copycat (som kopierar vad andra redan gjort).