VIP
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
VIP
Reg.datum: May 2003
|
Denna typ av annonser har väldigt hög försäljningsgrad. Pop ups har alltid sålt väldigt bra i jämförelse med banners. Folk ignorerar automatiskt vanliga bannerannonser utan att ens tänka på det, man lär sig ignorera det och därför behövs alternativ om en sida ska kunna överleva enbart på reklam.
Visst är det upp till besökaren om han vill komma tillbaka igen! Det verkar dock inte som om aftonbladet har några problem med den saken :P och i stort sett så tror jag besökare bryr sig mindre än de ger sken av. Folk tittar ju fortfarande på reklamtv och där är avbrotten något längre.
På de flesta andra webmasterforum jag besökt diskuterar man de dåliga effekterna av att pop ups är på väg bort och vilka alternativ man kan ersätta dem med på sina sidor. Här spyr man galla över det utan att ens ha en aning om vilka pengar du kan tjäna på det.. det är det som förvånar mig mest. Reklam har väl alltid varit irriterande, men det måste det delvis vara för att fungera. Jag skapar i alla falla mina sidor i första hand för att tjäna pengar och i andra hand för besökarna. Ni kanske skapar webbsidor helt ideellt?
|