Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-18, 14:50 #7
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Tycker inte du ska skicka en faktura utan att kunden är medveten om detta innan. Var noga med att ha med i dina köpvillkor vad som gäller då kunden ej hämtar ut sina paket.

Några tips:
- Försök styra kunden till fakturaköp.
- Vid högre belopp kan du kontakta kunden innan leverans och kontrollera adress.
- Se till att du har med text om avgift vid ej uthämtad beställning.
- Skicka beställningen (med kunden godkännande) på nytt om kunden hävdar att de ej fått någon avi.
- Börja med SMS-avisering om du inte redan gjort detta. Nu även billigare då Posten tar ut en avgift för pappersavisering.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat