Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-18, 08:48 #6
milko milko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
milko milko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Angående konkurrens:
Självklart är vi inte ensamma på marknaden, ning.com , jinity.se har funnits länge. Men vi tycker att vi erbjuder en helt annan produkt än vad dem gör. Framförallt i flexibilitet och valmöjligheterna. Bara för att det finns konkurrenter ute så är det snävt att säga att projektet är ointressant, men visst det är er uppfattning. Att vanliga communities är ute är det som gör sånna här projekt mer intressanta, tycker jag.

Angående de designs som finns att välja emellan så är det precis som du Terabyte skriver, de är inte så snygga och kanske inte så anpassade för communities.

1. Vi kommer inom 1-2 månader ha ca 200 Designs att välja mellan (nu ca 20) . Dessa kommer vara av högre kvalitet.

2. Ett community kan handla om vad som helst, så det behöver inte se ut som lunarstorm eller facebook, det skulle lika bra kunna se ut som dn.se. Vår produkt erbjuder således att alla communities inte ska se likadana ut. Så ser vi på det.

3. Vissa mallar har style-problem, det är något som det jobbas på. (jag skrev det i första inlägget).

Hur hemsidan ser ut:
Vår startsida www.isthecommunity.com, hur setup´et är uppsatt osv kan själv göras bättre. Jag tar åt mig kritiken och får kolla hur vi kan lösa det. Kanske fixa ett flik-system, som man bläddrar mellan.

Menyn och texterna är förstorade nu på startsidan iaf.

Loggan har vi oxå haft diskussion om, men inget som kommer ändras.

Demo-site jobbas det också på.
milko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat