Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-18, 07:02 #3
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Det är naturligtvis svårt att svara på dina frågor, eftersom fakta är begränsad.

Självklart kan du tjäna pengar. Det är dock svårt och långsiktigt.
Hur folk betalar varierar så klart. De allra flesta affiliateannonsörer vill betala per lead/avslut. Det ger ju en säkerhet för annonsören. "Om du ger mig en kund som betalar 100kr, så får du 10%". Har man innehåll som passar annonsen, så kan man tjäna bra pengar på detta.

Jag föredrar att sälja annonser per tid, eller för all del per impression/click. Det är sånt jag kan påverka själv. Hur jag utformar annonsen (om det är jag som utformar den) och hur den placeras kan ju påverka CTR (klickfrekvensen) men betalar jag per avslut så är det fortfarande beroende av hur avslutsfrekvensen på andra sidan är.

Jag har en känsla av att många (kanske omedvetet) har väldigt låg avslutsfrekvens. Om jag betalar per avslut, men ser till att det är svårt för besökaren att komma till avslut, så kan jag bygga varumärke gratis.

AdSense är mycket enkelt, och ger ganska bra betalt, även för små sajter. Dock ser det lite oprofessionellt ut.

Hur snabbt växer sajten? Ja du... Ska du förlita dig på Mouth to Mouth så gäller det att du får nöjda kunder. Tillräckligt nöjda för att de ska sprida det vidare.
Helt obevisad statistik visar att:
1 av 10 nöjda kunder sprider lovord om dig
9 av 10 missnöjda kunder smutskastar dig
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat