Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-18, 02:34 #1
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Hej på er! Ny medlem.

Har suttit och tittat lite i denna tråd och läst och försökt lära mig lite eftersom jag är rätt mycket nybörjare på det här med att tjäna pengar på sin sajt.

Har en webbtjänst på gång med en annan kille. Problemet är (som alltid) tid. Har lite andra projekt som skulle kunna få min tid istället för sajt projektet men jag kan inte fatta några beslut eftersom jag vet för lite om detta område. Så jag hoppas att någon kan ge mig lite mera grund att stå på så jag kan fatta mitt beslut.

Vi har ett såkallat halvfärdigt sajtprojekt. Ett par veckors heltidsjobb säkert kvar i utveckling och sedan tillkommer ju då dagligt underhåll.

Vad kan man egentligen förvänta sig av en bra webbtjänst? Hur mycket kan man tjäna på den i form av annonser? Har jag förstått saker och ting rätt från att läst här i tråden så är det närmast omöjligt att sälja (ej affiliate) annonsutrymme om man inte har en väldigt unik sajt och har rätt stora siffror i form av besökare, eller?

Är det helt ute med "cost/impressions" och det är bara "cost/click" som gäller nu?

Vi hade tänkt sälja vårt eget annonsutrymme och inte använda oss av en "mellanhand", varför? För att jag har fått för mig att "Affiliate" annonsering enbart säljer "cost/click" eller "cost/lead" och då är det väldigt svårt att tjäna pengar. Eller har jag helt fel?

Så jag står inför ett litet vägval, måste försöka fatta ett beslut och jag hoppas alla ni erfarna kan dela med er lite av er kunskap om vad man kan förvänta sig. Ber om ursäkt för termerna jag använder. De är säkert inte korrekt men jag hoppas ni förstår ändå. Ni verkar vara klyftiga så det gör ni säkert

Kan även tillägga att vi har en MYCKET begränsad annonseringsbudget själv och hoppas på "mouth 2 mouth" marknadsföring. Sajten är lite unik i sig och har bara ett par konkurrenter och de har inriktat sig lite på andra områden. Hur snabbt kan sajten växa igenom denna metod. Eller är det helt omöjligt att spekulera om?

Tack på förhand!
chris77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat