Ämne: Domain broker
Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-17, 23:51 #6
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd men den berör min fråga på pricken mer eller mindre.

Jag har nämligen spanat in en domän i lite över ett år nu. Jag har kollat historian på den men det har inte legat något annat än parkeringssidor på den sen den registrerades 1999. Så jag hoppades att den inte skulle förnyas i år men det gjorde den ju givetvis och ägaren, som för övrigt bor i USA, svarar inte på mina mail.

Domänen är ett-ord-på-6-bokstäver.com och kan väl inte direkt sägas vara premium även om det passar mitt projekt som handen i handsken. (.net, .org etc. är alla lediga)

Vet ni något företag, gärna i USA, som kan skicka brev till företaget som äger domänen eller på annat sätt förhandla om priset och sen fixa med kontrakt och övergången? Jag hoppas hamna under $10000 men det största problemet är egentligen att jag inte har någon erfarenhet på området och dessutom inte får svar från ägaren.

Domänen är parkerad hos Godaddy, kan de hjälpa till med frågan må tro? Är det rimligt att hoppas på en prislapp under 60 tusen kronor?
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat