Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-17, 15:26 #35
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by hundserver@Jul 17 2008, 13:46
håller inte med dig i det du skriver riktigt,
Själv kör jag både grafik och filmredigerings program på min och har inga som helst problem med värmen,
sen fick jag med en vista skiva med datorn,
Att bli av med den installerade mjukvaran är inga problem alls, man avinstallerar den som vilken annan programvara

som helst,
Skulle nog aldrig behållt en dator som blir så varm som du påstår att din blir, skulle omedelbart lämmnat in den för återköp eller byte mot en hel.

Överhettningen har blivit värre med tiden, det är först på senare tid den börjat krascha, antagligen damm som har kommit in och försämrar kylningen. Men det kan nog vara så som kein säger, jag sitter nämligen med en AMD processor och ett ganska kraftigt ATI grafikkort i min Acer.

Och jag har varit i kontakt med lite allt möjligt folk angående återköp/byte/reklamation men de vill inte ta tillbaka den i och med att "det inte är något fel på den", dessutom har garantin gått ut nu.

När det gäller mjukvaran - avinstallerar man den får man massa jobbiga rester kvar som spökar (Win MCE), men det kanske har blivit bättre i och med Vista....

En av mina kompisar har förresten sprungit iväg och köpt en Acer laptop, fast med en Intel CPU och integrerad grafik, den är faktiskt rätt sval. Så problemet med överhettning verkar, som tidigare nämnts, vara begränsat till datorer med AMD processorer/"kraftiga grafikkort".
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat