Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-16, 07:58 #7
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
"Utveckling måste gå framåt"

Jaja, det enda som går framåt är tiden. Om utveckling betyder en popup som scrollar med skärmen, lägger sig över innehållet och har en timer som gör att den måste försvinna av sig själv efter x antal sekunder så stannar jag gärna kvar i 2004.

Jag förstår inte hur en annons som skapar irritation kan vara så lyckad som många påstår? Förutöver de faktorer som avgör om en kund stannar på sidan ex, "Sidan måste ladda klart inom x sekunder", "x antal sekunder att göra affär" etc så blir denna typ av annonsering ytterligare en parameter som avgör om kunden helt kommer att skita i sidan. Jag tror inte det är problem för återkommande besökare, men att smälla upp sån skit i ansiktet på en förstagångsbesökare kan få denne att försvinna. Jag vet med mig själv att jag tvärvänder när jag ser sånt.

Gör det bättre för besökaren, inte sämre...sen kommer pengarna automatiskt (om man inte baserar hela sin inkomst på reklam och fö endast har skit att erbjuda på siten). Jag funderar vilka ekonomiska trångmål en site måste vara i om man riskerar att irritera så många potentiella kunder för lite pengar per månad?

Kommer ihåg Aftonbladet (vad annars?) hade 2st pingisspelare på varsin sida om siten som spelade boll tvärsöver. Tror att det blev så att man lyckades klicka på annonsen ändå fastän man ville ha innehållet under, dvs annonsen innehåll så mycket genomskinlig yta så det gick knappt att avgöra vart man kunde klicka för att slippa skiten.
Det är DÄR era klick ligger.

(Phew, det där var skönt att spy lite galla..)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat