|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2008
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: May 2008
|
Tack för berömmet!
Glad att du tog kritiken så - det är inte lätt att skriva till folk man inte känner och få fram det man vill på ett bra sätt.
Att bilderna är på 3-5 MB säger inte mig så mycket jag vill veta pixlar (X x X) för att kunna göra ett överslag om det räcker för en den plats jag tänkt den på. Speciellt om jag ska beskära bilden eller använda den för både webb och tryck.
Jag tror inte du behöver vara rädd för att även sälja bilderna i mindre storlek. Jag menar samma bilder. Den som köper bilder, dvs väljer att betala istället för att köra gratisarkiven eller sno, kommer inte att använda bilder så att de blir pixliga. Man riskerar inte sitt eget rykte för ett par spänn. Däremot kan du göra stor skillnad, låt säga att originalet är 4200 x 2800 px så kan den mindre bilden vara runt 500 x 340, eller något sådan.
En sak till. När det gäller motiv så tror jag att det kan vara smart att vara "politiskt korrekt", dvs tänka på kön, ålder, etnicitet etc. Till en webbplats (där jag fortfarande väntar på texter) skulle jag välja ut några bilder på barn och upptäckte att bilder på pojkar oftast visade på aktivitet medan flickorna mest var passiva och söta. Nej, jag vill inte ha det motsatta utan en blandning!
|