|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2008
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jan 2008
|
Ja, det där är illa. Just nätavgiften är svår eftersom det är en avgift som alla bredbandsleverantörer som vill leverera över Skanovas kopparnät måste betala. För några år sedan kunde man ju inte ens ha sitt fasta abonnemang hos en annan leverantör än Telia, man kunde bara byta förvalet. (Ja, jag vet hur det var ännu tidigare...) Och för att kunna ha ADSL måste du ha ett fast telefonabonnemang, även om du kan "säga upp det" så ligger det kvar fast det nu heter nätavgift på fakturan.
Mitt stalltips? Byt till Bredbandsbolaget. Vad jag förstår av deras hemsida kan man fortfarande få deras erbjudande med standardtjänsten på telefoni för 0 kr extra i månaden. Det betyder att du har både bredband och ditt fasta hemabonnemang från Bredbandsbolaget, sen struntar du helt enkelt i att koppla in telefonin. Du får därför ingen faktura från Telia längre.
Problemet med detta är ju att du har Telias digital-TV, och jag vet inte hur Bredbandsbolagets TV är nu för tiden. Så jag kan inte lova att du får en bättre eller sämre TV-tjänst.
|