Citat:
Originally posted by robertsson@Jul 15 2008, 08:32
"mot förmodan" "underligt".. Det verkar som om ni inte fattar problemet. Fax till Loopia FÖRSVINNER, det ÄR ett faktum!
|
Vi mottar dagligen drösvis med fax så det verkar åtminstone fungera för många som faxar till oss.
För att vi tillsammans med vår telefoni- och fax-leverantör ska kunna felsöka informationen att ett fax har försvunnet behöver vi få in följande information:
- exakt tidpunkt (ju exaktare desto bättre)
- vilket telefonnummer som faxet skickas från (samt om det visas som dolt nummer eller liknande)
- numret faxet skickas till (ska vara 021-128233 eller +4621128233)
- informationen från fax-kvittot (leveranskvittot), helst inscannat
- gärna information om vad det är för fax (tillverkare, produkttyp och system-version)
Skicka det till oss på lämpligt sätt (e-post rekommenderas) så tar vi det omgående med våra leverantörer.
Om ni gör det varje gång ett fax har försvunnit blir det lättare för oss att ta reda på var någonstans felet existerar samt rätta till detta.
Som Fredrik nämnde använder vi oss av en digital fax-tjänst som klarar en otrolig mängd av samtidiga leveranser är det naturligtvis möjligt att det finns något fel i systemet. Vi behöver dock mer information för att våra leverantörer ska kunna felsöka systemet.