Citat:
Lättaste är väl att använda sig av css i detta fallet. Down image betyder inte att den förblir i det stadiet. Utan den återgår till normalbild när du släpper musknappen.
Läs mer under tutorials på macromedias hemsida eller dmxzone.com
|
Tack för ditt svar, men tyvärr fungerar det inte så. "Down image" skall förbli kvar efter att man klickat på knappen. Här är citat från Dreamweavers Hjälp:
"Down: the image that appears after the element has been clicked.
For example, when a user clicks an element, a new page loads and the navigation bar is still displayed, but the clicked element is darkened to show that it’s been selected."
Jag har luskat vidare, och det har visat sig att jag behöver använda mig av template parametrar, samt gå in i kodvyn och manuellt ändra i koden för navigeringsraden. Inte det allra enklaste för en nybörjare, men jag fick till det till slut.
Citat:
Nyfiken, köpte du en DW licens för ett opensource-projekt? Vad fick du ge?
|
Här undrar jag om jag gjort bort mig. Jag känner inte till att man kan köpa Macromedialicenser billigare om man använder dem i ett Open Source-projekt. Studentlicenser har jag sett, men de går ju inte att använda. Priset vet jag inte, på mitt jobb har vi en som är ansvarig för inköp av programvara, men jag tror att hela Studio MX 2004 (som bl.a. inkluderar Dreamweaver) kostade ca 9000:- + moms.