Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-14, 10:21 #19
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by MMC@Jul 14 2008, 09:44
Ja, det är väldigt illa att ändra priset i efterhand eller att dra sig ur när en köpare vunnit en auktion. Däremot förstår jag inte varför en del är så väldigt nitiska med att man bör sätta sitt utgångspris till det pris man vill sälja till. Alla auktioner gör ju skillnad på utropspris och reservationspris? Man bör däremot kräva att reservationspris om sådant finnes sätts ut i första inlägget och inte kan ändras i efterhand.

edit: s/utgångspris/utropspris/
Precis, så jmf. med en ICA butik faller fortfarande, men självklart kan man ju som säljare då inte sätta ett slutdatum på auktionen förrän man är uppe i ett pris som man kan acceptera.

Alternativt får man ju strunta i bud/auktionsförfarandet helt och bara ha köp/sälj till fast pris. Systemet med utropspris/utgångspris handlar ju såklart om att få igång en budgivning, precis samma system gäller ju på MissDomain (för att ta ett annat exempel) men jag är tveksam till att ha ett synligt reservationspris, då faller ju lite grann vitsen med ett utropspris.

Sen om det är skit eller inte...ja...jag har sett både bättre och sämre, både från människor som anser sig VARA bättre och sämre...

f-skatt känns konstigt...ja, är man t.ex. anställd som "webmaster" har man ju gärna ingen f-skatt, däremot tycker jag nog man bör kunna presentera en sida i sin information, men jag kan också se att man temporärt kan ha anledningar att blanka även den informationen, temporärt...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat