Citat:
Originally posted by Fredrik S@Jul 13 2008, 18:47
Internet Sweden: Givetvis kan det bli så som du säger.
Jag har ingen aning om hur utfallet är, men affärsidén som snapback.se har bygger ju givetvis på att dom med hjälp av ett stort antal ombud ska få större möjlighet att lyckas snappa attraktiva domännamn.
Sen är det ju antaligen så att dom prioriterar de domäner som folk har betalat mest för.
Bjuder man 1 mille på ett domännamn hos snapback.se så lär deras system prioritera det domännamnet och sannolikt har du då större möjlighet att lyckas snappa det via dom än via något annat ombud som ensam försöker registrera det.
|
Fredrik S - Naturligtvis har du rätt - det ligger i varje affärsidkande verksamhet att tjäna pengar, då helst mer pengar än lite pengar.
Jag tyder också tendensen till att ju fler .se-domäner som registreras på "naturlig väg" (just nu 741 506) - desto färre bra namn finns kvar för nyregistrering - vilket i sin tur leder till större intresse för dels snapback. - Större intresse av snapback leder till fler spekulanter och högre bud på fler .se-domäner som släpps.
Men det ger också större utrymme för en mer frekvent andrahandsmarknad än idag och såklart ett större intresse domännamn under alternativa TLDer som fungera bra för Svenskt vidkommande.
Men jag anser att denna ökning kommer utan att intresset behöver skyndas på i det fall det nu skett på "onaturlig väg"..om du förstår vad jag menar..