Ämne: Snapback
Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-13, 14:23 #75
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Jul 11 2008, 18:13
Internet Sweden>> men du tycker fortfarande inte att man med detta skapar vad jag för länge sedan kallade för en "bubbla" en låtsasekonomi som hålls igång med konstgjorda medel och där det väl är tveksamt om bubblan håller utan denna konstgjorda andning ?
Gummianka - det stämmer utmärkt - Det är min övertygelse. Jag anser att du jämför äpplen med päron, då vår debatt kring detta tidigare handlat om Googleannonser (och motsvarande program) i stort och den ökande marknaden för annonsering på internet som jag alltså INTE anser är det av dig som en påstådd "bubbla".

Men precis som vid aktiehandel finns det ibland aktörer som vill haussa aktier för egen vinning, eller för den delen dra nytta av insidertips osv. Men inte helt sällan uppdagas det.
Jag har en smula erfarenhet även av det

Nu har jag dessutom endast pekat på det som kan ses som tillfälligheter, och oavsett om detta skulle visa sig vara "mer" än bara tillfälligheter - så är det ingenting som för den delen skulle dra någon skugga över domänmarknaden i övrigt - mer då kanske än att vissa aktörer trodde sig kunna göra vissa saker osedda..

Till alla andra som kommenterat mitt lite längre inlägg - Tack för visad uppskattning!
Det känns mycket bra att det jag tar mig tid att få ihop är intressant läsning även för andra.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat