Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jul 13 2008, 00:18
Håller med er bägge. Glömde be er att bortse från designen, eller snarare frånvaron av sådan =) Är programmerare och det här är bara tänkt som ett simpelt infoblad om Baskien typ. Inget seriöst projekt alls men ändock tänkt att vara informativt och funktionellt.
|
Vad vill du ha kritik på då?
inte designen, samt att det är ett "oseriöst" projekt så vet ja inte vad man ska ge feedback på.
Sidan känns stel och tråkigt 90 tal.
Men ja fick iaf lära mig att baskien är en stad i spanien.
"Hem"
stel sida med noll design. Långa formuleringar på text för något som går beskriva på 2 meningar.
"Om Baskien" & "Resor"
En gammal kartbild, stelt och tråkig info.
"Sevärdheter"
Lite bilder i alla fall. bilder på kyrkor och annat "kul"?
Känslan jag får är att som brazzan skrev tidigare, att någon gjort sidan i skolan på 90 talet. gamla tråkiga bilder samt tråkig text.
Det du skulle kunna göra:
1.Ny header, med en vacker bild, som får en att känna lusten att åka dit och kanske lite info i den stora headern.
2.Fräschare meny.
3. mer lockande text, alltså inte tråkiga långa meningar som inte gör dig klokare, utan ut med ordet snabbt, det du vill leverera.
4. soligare bilder, helst nya, dem ser ut som att du googlat fram på låg upplösning.
5. möjlighet att klicka på bilderna och kunna se vad det faktiskt är på bilderna.
6. en simpel logga.
och ett tips, hellre en vanlig text utan photoshop styling än en som är stylad med default effekter. de som någonsin satt sin fot inom photoshops gränser ser direkt att den är gjord i photoshop.
Jag antog att du ville ha lite kritik på det som fanns.. förstår dock inte riktigt varför man lägger upp en tråd som feedback när du säger själv det är oseriöst projekt, och du är programmerare, och bara lagt in 4 länkar..
Då känner jag som ändå bara håller på med photoshop typ, känner mig bättre på programmering än vad denna sida ser ut att innehålla.