Herregud. USA, Sverige m.fl. har blivit rika länder pga kapitalistiskt system.
Vi säljer tjänster och råvaror till så höga priser som möjligt. Varför
ska inte dessa länder få göra samma sak? Bensinpriset är inte så hög
som den borde vara. Den kommer dock stiga och stiga.
Komiskt att se median i USA klaga över priserna, ett land där bensinpriset
inte kommit till europeiska nivåer än. USA som är kapitalismen själv,
bör förstå att priset på oljan inte är mer än rimlig och rätt.
Citat:
Ja, än mer komiskt vore att se dig gråta över de alla orättvisor vi/du skulle uppleva i din brunröda drömvärld. Att du är en mörkröd antidemokrat med antisemitiska böjelser råder inget tvivel om. Om du nu tycker att sådant här inte passar på ett huvudsakligen opolitiskt forum som Wn.se så tycker jag att du kan börja med att ta bort din högst politiska avatar.
|
Antidemokrat? Det är jag inte. Jag är dock anti-zionist.
Citat:
Om USA kollapsar totalt ekonomiskt som du vill, då lär det inte spela nån roll om det står dollar. euro eller kronor på dina sedlar. Dom lär bli i princip värdelösa. Så långt tänkte du kanske inte...?
|
Vem prata om kollaps? Hittills har dollarn varit skyddad från att gå ner i värde pga alla bank reserves som nästan bara bestått av guld och dollar. Plus att all olja handlas i dollarn. Men nu har det ändrats, euro är den nya valutan. Titta på euron och titta på dollarn idag. Euron är stadig och blir ännu starkare för varje dag.
Idag är USA det viktigaste landet då det gäller världsekonomin. Men snart, så kommer Kina ta över, då behöver vi inte bry oss alls om USA.