Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2004
|
Givetvis är det dumt ur ett eget perspektiv att betala svart i långa loppet som folk tidigare har nämt. För att kunna betala ut svart krävs det dito i inkomster.
Men framförallt, utan att låta allt för vänster kan jag inte förstå hur man kan göra något sådant och stå för det? Om jag, mot all förmodan, skulle göra något svart, skulle jag skämmas för det. Men alla har vi olika principer.
Säga vad man säga vill om att Sverige har höga skatter, men det är dubbelmoral att ta användning av gratis sjukvård, skolgång etc. om man inte drar sitt strå till stacken.
Och exemplet med att Sverige slänger pengar i sjön - visst gör dem det med vissa saker. Men det är ett politiskt problem, det blir knappast bättre för att du slutar betala in pengar. Jag menar, konceptet "Vi vet inte var vi ska göra av alla pengar, så vi köper några stridsvagnar och skiter i det sen" går inte riktigt ihop.
Dessutom har vi en av världens mest sparsama försvarsmakter för tillfället, vi får se om det är ett lika smart val om 20 år. Det tror jag, men om det mot all förmodan skulle hända något står vi med neddragna byxor och ställer oss neutrala till allt som vanligt i Sveriges historia.
Jaja. Ska sluta moralpredika nu. Men fundera lite på vad du tycker...
|