Min senaste flygupplevelse har inte med bagaget att göra även om det har hänt att jag blivit av med det också ett par gånger dom senaste 2 åren.
I Söndags kom jag och min fru till kastrup och skulle checka in efter 3 veckor i Sverige. Det visade sig när vi kom fram till incheckningen att vår biljett hade raderats helt och hållet från bokningssystemet. Hur glad på en skala blir man då?
Efter en par timmars undersökning av otroligt hjälpsam SAS personal, visade det sig att United Airlines i Moline (USA) hade raderat våra biljetter eftersom vi hade skippat vårat 20 minuters anslutningflyg till Chicago. Detta gjorde vi
på inrådan av United's personal. Eftersom flighten till Chicago var 2-3 timmars försenad så föreslog United att vi nog borde hyra en bil och köra till Chicago för att vara säkra på att inte missa flyget mellan Chicago - Köpenhamn. Och det gjorde vi.
Hur löste det sig? Jo, SAS personal på Kastrup som var helt fantastiska, hjälpte oss att boka om oss på ett senare flyg via Frankfurt med en hotellövernattning där. Hur som helst så tog resan hem 44 djävla timmar p.g.a. United's personal som inte informerade om att resten av resan raderas om man skippar första flighten.
Ett råd, undvik O'Hare i Chicago. Det är ett enda kaos där när det gäller att få iväg flighter i tid.