Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-11, 07:41 #18
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by patrikweb@Jul 11 2008, 01:01
Närmaste steget att gå är väl att stämma webbhotellet på kostnaderna för att köpa tillbaka domänen samt förlorad tid och övriga inkomster.

Även förlorad placering på google kan du säkert kräva ersättning för samt förlorad besökare.

Stora problemet är att det är svårt att vinna en sådan sak i Sverige
Civilmål kostar ganska mycket. 1 h hos adovokaten kostar nog mer än vad som är förlorat i det här fallet..

Sedan bör också den som äger domänen ha sitt ansvar också. Dvs se till att man står som kontakt på billingkontakt domänen.. Jag skulle aldrig släppa från mig domäner till 3:e part. För några år sedan hade jag en webbplats hos ett stort webhotell i Skåne, domänen var inte ens reggad hos dom, men dom skulle absolut vara den som hade kontroll över domänen, sedan vackrade xx DATA att släppa domänen.

En domän kostar ca $11 att köpa, sedan kanske man investera 100k kr i "varumärket" , men man har fortfarande inte kontrollen över sitt egna varumärke, och kanske det som bolaget lever på.

Skulle man göra så när man gör andra affärer? Knappas!

Sedan kan finnas en annan tolkning också, kunden kanske inte har betalt för domänen hos webbhotellet, som webhotell vill du inte ligga och betala för massa saker som kunder kanske inte betala för.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat