Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Intressant i så fall att dem erbjuder det. Men jag får intrycket av att ni är seriösa så jag gissar att det är mest en tidsfråga innan ni sett till att alla läst och förstått era avtal - dvs att det handlar om barnsjukdomar.
|
Vilka ombud syftar du på?
Citat:
Originally posted by -JonathanS@Jul 10 2008, 11:44
Snapback.se är ju trots allt bara en mellanhand som binder upp snapback-ombud och trissar upp priset på frisläppta domännamn.
|
Vi binder inte upp några ombud, alla ombud får själv välja hur dom vill snapbacka sina domännamn. Dom ombud som väljer att gå via oss får dock inte ta emot ordrar från andra håll, jag tycker det bara är sunt förnuft?
Citat:
Originally posted by -JonathanS@Jul 10 2008, 12:05
I mina (och andras) ögon finns det väldigt suspekta aktiviteter (bakom ridån) hos snapback.se.
|
Suspekta aktiviteter (bakom ridån), underbart att du försöker smutskasta mitt företag bara för att jag erbjuder en bättre tjänst.
Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Jul 10 2008, 12:08
...jag gissar att du av sekretessskäl inte kan uppge vem som äger och står bakom Snapback AB/snapback.se eller för den delen vilket/vilka ombud ni äger.
|
Enligt svensk lag så måste man dela med sig av aktieboken ifall någon vill se ägare av ett bolag, så det är inga konstigheter.
Citat:
Vad sedan ditt påstående beträffar om att kontrakterade ombud inte har anledning att sälja genom annan kanal, kan det ju knappast stämma (Jag trodde att det var icke-exklusiva avtal ni hade med de anslutna ombuden - det har du iaf skrivit tidigare)
Sedan är det väl rimligt att tro att de anslutna ombuden får nån typ av cut/provis av uppnått bud på snapback.se - är då ombudets snapbackpris högre gentemot hans egna kunder finns det väl snarare ingen anledning till varför hans skulle gå via Snapback.se, förutom kanske vad gäller försök på en handfull domäner per månadssläpp.
|
Vore bra om du sluta spekulera. Våra regler är tydliga, om ombud vill använda vår tjänst får de inte ta emot bud för samma domännamn från annat håll. men dom väljer själva IFÖRVÄG vilka domäner som skall gå via oss och via dom.
Citat:
...det väl snarare så att det är i det närmaste 90% av tjänstens användare (fiktiva domänregistranter borträknade) som ifrågasatt och efterfrågat detta, däremot inte av mig vad jag kan komma ihåg i det fall syftningen skulle vara avsedd i min riktning
|
Jag syftade inte på någon speciell person, utan mer en åsikt baserad på mina erfarenheter kring alla andra projekt jag startat och drivit.
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Min högst personliga åsikt är att Snapbacks engagemang att framöver visa användarnamnen på de tre högsta buden är en avancering i rätt riktning till en nivå i klass med bideazy.com - keep it up!
|
Skönt med lite ros, känns annars som dom flesta ger en ris när man tar fram en bra tjänst.