|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
En snabb fråga bara. Hur gör man om man känner sig missnöjd med sin handläggare på AMS? Hamnade i en rätt häftig diskussion med en handläggare där det var otrevlig ton från första början. Bland annat hade jag blivit anvisad att söka ett jobb inom biltvätt där jag påpekade att jag är intresserad av jobb inom IT-branschen men fick svaret "Jaha, så du är för fin för det?". Dessutom fick jag en tillsägelse att nästa gång jag tackar nej till något blir jag av med all möjlig ersättning och kan bara vara inskriven för bas-service eller vad det kallas (dvs. man står inskriven men får ingen service, vilket man för övrigt inte får heller...)
Som tack för den härliga diskussionen fick jag även med mig en bunt jobbannonser som jag är tvungen att ansöka. Självklart inte inom IT, utan lager som jag inte är vidare intresserad av...
För övrigt var det mycket. "Du måste ta eget ansvar". "Gå in på Gula Sidorna och skicka jobbansökningar till alla företag som kommer upp under IT". Bland annat osv.
Är det inte något som AMS bör syssla med istället? Trots allt tjänar ju de flesta handläggare över 25 000 månad...
|