Citat:
Originally posted by quickhelp@Jul 9 2008, 21:13
Om ni sparar ner info om när användaren senast loggade in så kan ni ju bara kolla om den är över 7månader, och isåfall så tar ni bort all användardata med ett antal sql-kommandon (typ det som finns i den kod du har klistrat in).
Sen är du ju alltid svårt att stoppa att användaren skapar nya konton. Att kolla om email-adressen använts fler än 3ggr är ju lätt att kringgå (man kan regga sig med en annan email-adress).
Ett annat alternativ är att kombinera detta med att även kolla från vilken IP-adress registreringar har gjorts. Detta går ju också att kringå, men kanske ngt svårare.
Ett tredje är att en bekräftelsekod skickas till t.ex. mobilen, men det gör ju registreringen onödigt jobbigt för de som ska regga sig (vilket kanske gör att de struntar i det hela).
Vad är anledningen till att de inte får radera sitt konto och skapa ett nytt? Tjänar användarna ngt på att göra det?
|
Jag är inte kunnig inom området så "ta bort ett antal använraområden med sql sats" är tyvärr inget jag beriper mig på..
Vi har ett "ban" system där vi blockerar användarens mejl och IP adress, detta används dock endast vid grova överträdelser..
Det är mycket svartsjuke intriger och likande som händer på sidan, de avreggar sig och skapar nya konton för att spionera m.m...
En annan anledning är att vi erbjuder en veckas "guldmedlemskap", detta är dock nersatt till 2 dagar för att medlemmarna ska få testa alla funktioner på sidan..
Vi kör ju sidan och radion helt ideellt och pengarna som kommer in går till licenser m.m..