Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-09, 21:35 #75
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Kunderna betalar för att dom tror att det ska vara så, skulle dom vetat att dom bryter mot regler att ta betalt för själva IP så skulle det varit annat.

Då skulle dom funderat på är denna summa jag får betala rimmlig eller inte.

Självklart kan man ta betalt, dock behöver man ju inte ta betalt för saker som verkligen ligger i en gråzon?

Finns gott om övriga extra tjänster att ta betalt för om det är så, saken är företag skulle ha tagit betalt för luft om dom hade kunnat det.

Måste finnas någon rimlighet tillslut.

Jag vet i verkligen vilka stora marginaler det finns på många saker, men självklart sticker inte företaget ut att det är 10-100 gånger mer vinstmarginal är produktionskostanderna.

Men seden är det inte så att många företag är nöjda med det och gör vad dom kan för att göra tjänsten så bra som det är möjligt, nej utan nej ska vara så billigt som möjligt nej bara spara pengar lite var stans till hela skiten dör ibland.

Jag skulle kunnat visa mycket saker och detaljer som är rätt skrämande, dock skulle en hel del saker klassas som hög sekretess eller möjliga företagshemligheter för andra.

Men slutsnackat om det, har som mål att bygga så bra tjänst som det är teknisk möjligt. Till ett vettigt pris, efter man har gjort det då kan man vara nöjd för vinsten.

Inte tvärtom som många verkar köra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat